[Ranking] 5 artystów, których chciałbym zobaczyć na żywo, a nie wystąpili jeszcze w Polsce

Tytuł długi, ale zawiera wszystko, co chciałbym Wam przedstawić. Są tacy artyści, którzy mimo tego, że na swoim koncie mają wieloletnią karierę, ani razu nie zagrali koncertu w Polsce. Z tego grona wybrałem piątkę, którą koniecznie chciałbym kiedyś zobaczyć w naszym kraju. Takie moje koncerty marzeń. Nie ma w tym gronie kilku zespołów, które już zakończyły swoją działalność (The Verve) lub które wypadają trochę słabiej na żywo (a tutaj nie podam przykładu, choć jest taki zespół na E). Przy każdym wykonawcy dodałem video z nagraniem koncertowym. Zachęcam żebyście zapoznali się przynajmniej z pierwszym miejscem mojego rankingu ;) .

Zacznę od miejsca piątego:
5. Born Blonde
Dlaczego oni? Jestem bardzo związany (nazwijmy to "duchowo") z tym zespołem. Przyglądałem się ich rozwojowi, śledziłem każdą nowinkę i zakochiwałem się w nowych nagraniach. Płyta "What the Desert Taught Me" była moją ulubioną płytą 2012 roku, a sam debiut Born Blonde zaliczam do jednego z najlepszych debiutów ostatnich dziesięciu lat. Ostatnio zespół odpoczywa (Fraser MacColl udziela się w ponoć fantastycznym na żywo kolektywie Jungle), ale mam nadzieję, że kiedyś zawitają do naszego kraju.


4. Keane
Przy tej pozycji mogą pojawiać się pytania typu: "Skoro pisałeś, że w twoim rankingu nie będzie zespołów, które zakończyły działalność, to dlaczego dałeś Keane?".  Bo sam zespół zaprzecza tym pogłoskom i ja w to wierzę. Owszem, robią sobie przerwę, ale nie oznacza to rozwiązania zespołu. Wiecie, że przez prawie dwadzieścia lat swojej obecności na muzycznej scenie, ani razu nie byli w Polsce? Na okładce ich ostatniej składanki można było dostrzec miejsca na świecie, w których koncertowali. Oczywiście na terenie Polski nie było żadnej kropki. Pusto. Grupa wypada fantastycznie na żywo i naprawdę dziwi mnie, że jeszcze nikt ich do nas nie zaprosił.

3. Jamie Cullum
Próżno szukać relacji z koncertu Jamiego Culluma w Polsce, gdyż taki w ogóle się nie odbył. Kolejny artysta, który pomimo długiego stażu na muzycznej scenie, ani razu nie odwiedził naszego kraju. Przez te wszystkie lata koncertował prawie na całym świecie. No właśnie... "prawie". Każde oglądanie koncertowych wykonań  budzi we mnie zazdrość i smutek. Tak nietuzinkowy artysta, który potrafi rozbawić publiczność nie tylko muzycznymi żartami, ale i pogadankami, nie zdarza się często. (Próbka) A do tego tworzy kapitalną muzykę.

2. John Mayer
 Artysta, który ma milionowe rzesze fanów na całym świecie, również w Polsce. Na jego koncerty przychodzą tłumy, a on sam podczas występów na żywo porywa publiczność do swojej muzycznej krainy i przede wszystkim wzbudza emocje. Nie wiem jak to się stało, że Johna Mayera nie było jeszcze w naszym kraju, skoro tak dużo koncertuje po Europie. Na Facebooku powstała nawet specjalna akcja zachęcająca organizatorów koncertów do zaproszenia artysty do Polski (klik). Niestety, jak na razie cisza...

1. Travis
A na pierwszym miejscu mojej listy jest zespół, który już gościł w naszym kraju, ale nigdy nie zagrał u nas koncertu. Szkoci kręcili w Warszawie teledysk do "Love Will Come Through" (o czym możecie poczytać tutaj) i nie licząc występu w klipie, nie zagrali u nas nawet minuty, a na scenie obecni są od ponad dwudziestu lat! W 2009 roku pojawiła się nadzieja - grupa miała wystąpić na Cracow Screen Festival. Ale czy słyszeliście kiedykolwiek o takim wydarzeniu? No właśnie. Festiwal został odwołany, a ja musiałem obejść się smakiem. Największy żal pojawia się podczas oglądania koncertowych nagrań z festiwali lub innych występów na żywo. Oni wciąż są w niesamowitej formie. Zresztą sprawdźcie sami jak fantastycznie wypada "Why Does It Always Rain on Me?".

[Ranking] 5 artystów, których chciałbym zobaczyć na żywo, a nie wystąpili jeszcze w Polsce [Ranking] 5 artystów, których chciałbym zobaczyć na żywo, a nie wystąpili jeszcze w Polsce Reviewed by michal91d on 13.4.14 Rating: 5

Brak komentarzy