Piosenki tygodnia: Angus & Julia Stone, Beirut, Ben Howard, Nightjacket


Mam nadzieję, że to już ostatnie takie większe opóźnienie dotyczące "Piosenek tygodnia" i od przyszłej niedzieli wszystko powinno wrócić do normy. Co dla Was przygotowałem? Pięć utworów, przyjemnych, lekkich i utrzymanych w podobnym, nieco leniwym klimacie.

Angus & Julia Stone - From the Stalls
To już kolejny singiel z najnowszego albumu australijskiego rodzeństwa. Szczerze mówiąc, nie sądziłem, że po wydaniu na singlu "Grizzly Bear" jeszcze będą w stanie przyciągnąć uwagę stacji radiowych. Wygląda na to, że się pomyliłem. Zapomniałem o "From the Stalls", który choć może nie ma potencjału "Big Jet Plane", to jednak jest idealnym reprezentantem muzyki tworzonej przez Julię i Angusa. Przyjemne, odprężające i naprawdę udane nagranie.


Beirut - No No No
Nowy album Beirut zbliża się wielkimi krokami. W ubiegłym tygodniu zespół dowodzony przez Zacha Condona ujawnił tytułowy utwór z płyty "No No No", której premiera planowana jest na 11 września tego roku. Znów, jak w przypadku każdego albumu Beirut można rozpływać się nad uroczym brzmieniem sekcji dętej, lekkim klimatem zwrotek i w końcu leniwym "na na na", wypływający z niepozornych refrenów. Muzyczny powiew lata. 


Ben Howard - Small Things
Ben Howard, a właściwie jego wytwórnia wybrała kolejny singiel z płyty "I Forget Where We Were". "Small Things" trafiło już do rozgłośni radiowych w Europie i na playlistę m.in. BBC Radio 1. Nagranie wydaje się być kwintesencją wszystkich utworów zgromadzonych na ostatnim albumie artysty.  Nie brakuje ponurego i mrocznego klimatu, ale jest też pierwiastek nienachalnej przebojowości, szczególnie w udanej końcówce. Ben, a może wpadłbyś znów na koncert do Polski?


Nightjacket - The Right Way to Fall
Dawno tego nie czułem... Uczucie muzycznego niepokoju i ciekawości, które towarzyszyło mi przy poznawaniu "Solar" Born Blonde i "Politik" Coldplay dawno nie dawało o sobie znać. Aż do teraz. Nagranie z debiutanckiej epki Amerykanów z Nightjacket przypomniało mi, jak bardzo lubię muzyczny klimat lat 90. "The Right Way to Fall" ma w sobie coś z wczesnej twórczości The Cranberries i marzycielskości Mazzy Star, a równocześnie nie brzmi staromodnie. Do tego wokalistka - Holland Belle w piękny sposób potrafi opowiadać historie zawarte w dźwiękach piosenki. Sprawdźcie koniecznie.


Źródło zdjęcia: http://imgkid.com/julia-stone-album.shtml
Piosenki tygodnia: Angus & Julia Stone, Beirut, Ben Howard, Nightjacket Piosenki tygodnia: Angus & Julia Stone, Beirut, Ben Howard, Nightjacket Reviewed by michal91d on 7.6.15 Rating: 5

Brak komentarzy