Podsumowanie plebiscytu Sound of 2013 - [1/4]

Końcówka roku zawsze obfituje w przeróżne plebiscyty. Od dwóch lat staram się polecać Wam młodych i zdolnych, którzy mogą namieszać na muzycznej scenie. W 2012 roku wygrali panowie z Born Blonde, a w 2013 Tom Odell. Podobnie jak rok temu chciałbym podsumować moje muzyczne typy, choć całość podzielę na cztery części.

20. Findlay


Na świecie: Po sukcesie utworu "Your Sister", w grudniu ubiegłego roku Findlay wystąpiła u boku The Courteeners na koncercie Winter Wonderland organizowanym przez radio XFM. W kwietniu tego roku wydała singiel "Off & On". Kilka tygodni temu ukazał się jej najnowszy singiel - "Greasy Love", za produkcję którego odpowiadał Flood. Artystka pojawiała się na antenach większych muzycznych stacji w Wielkiej Brytanii, wystąpiła również na festiwalu Reading.

U mnie: Oba single artystki weszły na moją prywatną listę przebojów. "Greasy Love" obecnie przebywa na szczycie.

Co dalej?: Wydaje mi się, że przed Findlay naprawdę wielka przyszłość. Przez moment pomyślałem, że ta nominacja była trochę za wczesna, ale mimo wszystko teraz wydaje mi się, że zasługiwała na to miejsce. Nie zdziwiłbym się, gdyby artystka pojawiła się na liście BBC Sound of 2014. Mam nadzieję, że w przyszłym roku doczekamy się również debiutanckiego krążka wokalistki.

19. Uniqplan


Na świecie: W czerwcu tego roku ukazał się debiutancki album zespołu zatytułowany po prostu "Uniqplan". Grupa wystąpiła podczas festiwalu TopTrendy, a w tym miesiącu rozpoczęła trasę koncertową po Polsce. Wystąpili również poza granicami naszego kraju. Niestety na międzynarodową karierę chyba jest jeszcze za wcześnie, ale w przyszłości? Czemu nie. Trzymam kciuki.

U mnie: Na liście pojawił się tylko singiel "Wilderness", który doszedł do 18. miejsca.

Co dalej?: W listopadzie grupa rozpoczęła swoją trasę koncertową, pojawił się również najnowszy singiel "Stranger", który coraz częściej pojawia się w stacjach radiowych.

18. Theme Park


Na świecie: To chyba jedno z większych rozczarowań mojego plebiscytu. 25 lutego ukazał się ich imienny debiut. Album zadebiutował poza 40 brytyjskiej listy albumów i zebrał przeciętne oceny w prasie. Grupa wystąpiła na wielu muzycznych festiwalach, w tym m.in. Reading 2013, ale i poza granicami UK.

U mnie: Nie mieli szczęścia. Żaden z singli nie zadebiutował w trzydziestce.

Co dalej?: Ciężko powiedzieć. Grupa wciąż koncertuje i nie wiadomo kiedy wchodzi do studia, by nagrać ewentualny album numer dwa.

17. The Weeknd


Na świecie: 10 września 2013 roku ukazał się jego debiutancki album pod szyldem większej wytwórni. Krążek "Kiss Land" pojawił się na 12 miejscu brytyjskiej listy albumów. Większy sukces artysta odniósł w Stanach Zjednoczonych, gdzie płyta dotarła do drugiego miejsca listy Billboardu. Trzeba przyznać, że The Weeknd zrobił trochę szumu wokół swojej osoby, broniąć się również całkiem przyzwoitą muzyką. Niedawno towarzyszył Justinowi Timberlake'owi podczas jego trasy koncertowej.

U mnie: Podobnie jak Theme Park, nie udało mu się zadebiutować na mojej liście.

Co dalej?: Artysta szykuje się do wydania nowego singla z albumu - "Pretty". W marcu 2014 roku odbędzie trasę koncertową po Wielkiej Brytanii.

16. Outfit


Na świecie: Grupa wydała swój debiutancki album, zatytułowany "Performance" 12 sierpnia tego roku. Krążek zebrał wiele pochlebnych opinii. Podczas tras koncertowych supportowali m.in. Everything Everything, MS MR oraz Crystal Fighters. Wydaje mi się, że to jeden z bardziej niedocenionych zespołów tego roku.

U mnie: Również Outfit nie gościł na mojej liście. "Two Islands" było wprawdzie w poczekalni, ale nie udało mu się wejść do trzydziestki.

Co dalej?: Jak już wspomniałem - grupa wciąż koncertuje z MS MR. Za kilka tygodni będą kręcić teledysk do nowego singla, a obecnie "Two Islands" pojawiło się w playliście radia BBC 6.

Podsumowanie plebiscytu Sound of 2013 - [1/4] Podsumowanie plebiscytu Sound of 2013 - [1/4] Reviewed by michal91d on 20.11.13 Rating: 5

Brak komentarzy