Podsumowanie plebiscytu Sound of 2013 - [2/4]

Pora na drugą część podsumowania. Muszę przyznać, że może poza dwoma wyjątkami, ta część jest dość spokojna, jeżeli chodzi o poczynania w 2013 roku.

15. Nina Nesbitt


Na świecie: To był udany rok dla Niny Nesbitt. 8 kwietnia wydała epkę "Stay Out", a tytułowy utwór dotarł do 21 miejsca brytyjskiej listy przebojów. W lipcu ukazało się kolejne wydawnictwo artystki - "Way in the World EP". Ostatnio nagrała cover "Don't Stop" grupy Fleetwood Mac, specjalnie na potrzeby kampanii reklamowej John Lewis. Wystąpiła na kilku brytyjskich festiwalach, w tym na V Festival. W październiku i listopadzie odbyła trasę koncertową po Wielkiej Brytanii.

U mnie: Na mojej liście gościł utwór "Boy", niestety tylko przez 5 tygodni.

Co dalej?: Na przyszły rok planowana jest premiera debiutanckiego krążka artystki. Wydaje mi się, że może on odnieść sukces, bo przez ostatni rok Nina zebrała całkiem sporą rzeszę fanów. Myślę, że stać ją na Top10 brytyjskiej listy albumów.

14. Atlas Genius

Na świecie: Ciężko mi tak naprawdę ocenić poczynania Atlas Genius, bo, prawdę mówić, było o nich trochę za cicho. 9 lutego wydali swój debiutancki album "When It Was Now", który zebrał przeciętne opinie. Wydany w lutym singiel "If So" również nie osiągnął takiej popularności jak "Trojans". Koncertowali w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz Australii.

U mnie: Atlas Genius nie mieli szczęścia i nie pojawili się na mojej liście.

Co dalej?: Grupa wciąż koncertuje i skupia się na promocji singla "If So" w Europie. Prawdopodobnie tuż po trasie koncertowej zespół wejdzie do studia, by rozpocząć nagrywanie drugiego albumu.

13. Luke Sital-Singh

Na świecie: To był udany rok dla tego młodego artysty. Nie tak dawno podpisał kontrakt z wytwórnią Parlophone Records. Pochodzący z wydanej w kwietniu tego roku epki "Old Flint" singiel "Bottled Up Tight" pojawił się w playliście brytyjskiej stacji BBC Radio 1. 3 listopada ukazała się najnowsze wydawnictwo artysty - epka "Tornados". Znalazł się na niej singiel "Nothing Stays the Same", który również gości na antenie wspomnianego BBC Radio 1 i zadebiutował na 80 miejscu UK Charts.

U mnie: "Bottled Up Tight" - max: 13, tygodni: 9

Co dalej?: Artysta nagrywa swój debiutancki krążek, który swoją premierę powinien mieć w 2014 roku. Wydaje się, że jest mocnym kandydatem do plebiscytu BBC Sound of 2014.

12. Rae Morris


Na świecie: Dość spokojnie przebiega jak dotychczas kariera Rae Morris. Na początku roku supportowała Toma Odella podczas jego trasy koncertowej. 23 kwietnia ukazała się jej epka "From Above" z tytułowym utworem promującym to wydawnictwo. Od tego czasu artystka skupiała się na koncertowaniu oraz nagrywaniu nowego materiału.

U mnie: Niestety żadne nagranie z epki nie zrobiło u mnie kariery. "From Above" pojawiło się tylko w poczekalni listy.

Co dalej?: Jak już wspomniałem, artystka wciąż przebywa w studiu, szykując się do wydania debiutanckiego albumu. 21 grudnia wystąpi na festiwalu Blackpool Rocks.

11. Channel Cairo

Na świecie: Wielkie zmiany zaszły w ekipie Channel Cairo. Od tej pory grupa nosi nazwę WULF i pozostali w niej tylko Josh Bowyer oraz Jimmy Wulf. W związku z personalymi zawirowaniami było o nich dość cicho. Dopiero kilka tygodni temu wypuścili do sieci swój nowy utwór "Lairs", który daje nadzieję na udaną przyszłość.

U mnie: "A Year" przebywało na mojej liście 11 tygodni, dochodząc do 12 miejsca.

Co dalej?: Grupa WULF nagrała właśnie swój debiutancki krążek, za którego produkcję odpowiada James Kenosha (producent m.in. Dry the River). Jego premiera planowana jest na nadchodzący 2014 rok.
Podsumowanie plebiscytu Sound of 2013 - [2/4] Podsumowanie plebiscytu Sound of 2013 - [2/4] Reviewed by michal91d on 22.11.13 Rating: 5

Brak komentarzy